Bransjeadvent på nett
At Internett er en rimelig, i visse tilfeller tilnærmet gratis, markedsføringskanal, kommer neppe overraskende på noen. I alle fall etter HSMAIs intense fokus på mulighetene det siste halvåret. Nå som det er under én uke til advent, er vi på full fart mot det som de senere årene har blitt et årvisst fenomen: De nettbaserte adventskalenderne.
Og reiselivsbransjen er hjertelig til stede, som listen under med all tydelighet viser (skjønt den med fordel kunne ha vært lengre, men den oppdateres fortløpende):
- DFDS’ julekalender
- Langesund Bads julekalender
- NSBs julekalender
- OSLs julekalender
- SAS’ julekalender
- Choice Club’s Christmas calendar
- Color Lines jul
Send en e-post med lenke til newsdesk@hsmai-europe.com, så oppdaterer vi listen, såfremt det gjelder en julekalender fra bransjen.
Kanskje noe for din virksomhet? Dere har ennå noen dager på dere.
Men reiselivsbransjen er langt fra den eneste som har oppdaget mulighetene for gratis reklamedistribusjon i denne søte juletid. Mest kjent for øyeblikket er kanskje Clas Ohlsons kampanje:
httpvh://www.youtube.com/watch?v=l13owuaY6PE
Du kan se flere klipp i kjedens egen YouTube-kanal. YouTube har i den senere tid vist seg å overta for mye av den konvensjonelle reklamefilmdistribusjonen, og HSMAI.no er ikke det eneste nettstedet som villig lar seg bruke. Tusener av nordmenn deler de fornøyelige Eldar Vågan-klippene med venner og bekjente – i blogger og på Facebook, i det som alt har vist seg å være et meget vellykket eksempel på viral markedsføring – en mulighet kanskje flere markedsførere bør notere seg.
Lær å bruke nettet
I skrivende stund går HSMAI-kurset Overvåk nettet av stabelen i Oslo. Det neste, Sosiale medier, et kræsjkurs, finner sted i Alta førstkommende mandag – og det er ennå ikke for sent å melde seg på! Detaljene om dette, og de tre resterende kursene i desember (i Alta og Bodø), finner du på denne siden.